REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO COFFEELAB.PL

Co to za dokument? Dla kogo jest przeznaczony?

Dokument, który czytasz jest regulaminem sklepu internetowego COFFEELAB.PL. Określa m.in. zasady korzystania z naszego sklepu, dokonywania zakupów, zwrotów, reklamacji oraz inne zagadnienia dotyczące Twoich praw i obowiązków jako klienta naszego sklepu.

Może Cię jednak zdziwić fakt, że wygląda on trochę inaczej, niż zwykle bywa to w przypadku takich dokumentów. Celowo sformułowaliśmy go w formie wygodnych „pytań i odpowiedzi”, w miejsce tradycyjnych „paragrafów”. Celowo unikamy też niezrozumiałego prawniczego żargonu, żebyś mógł/mogła go przyjemniej czytać i dotrzeć do niezbędnych informacji, nawet bez wiedzy prawniczej. Dlaczego? Bo uważamy, że sklep z dobrą kawą, nie powinien mieć „niestrawnego” regulaminu.

Pamiętaj jednak, że pomimo swojego „nieprawniczego” brzmienia, określa on jednak treść umowy jaką zawierasz dokonując zakupu w moim sklepie.

1. Kto prowadzi ten sklep internetowy?

Prowadzącymi sklep są Monika Pisańska - Gawryś, Piotr Gawryś oraz Tomasz Wagner, którzy wspólnie prowadzą spółkę cywilną pod nazwą "COFFEELAB" Monika Pisańska - Gawryś, Piotr Gawryś, Tomasz Wagner s.c., która posiada NIP o numerze NIP: 1132916512. To oni będą drugą stroną umów, jakie zawierasz za pośrednictwem naszego sklepu.

2. Jak możesz kontaktować się z nami? Jak my będziemy kontaktować się z Tobą?

Możesz kontaktować się z nami na następujące sposoby:

  • pod adresem mailowym shop@coffeelab.pl
  • pod numerem telefonu: +48 22 331 06 20 
  • pod adresem korespondencyjnym: ul. Bruszewska 28, 03-046 Warszawa

My z kolei będziemy komunikować się z Tobą mailowo, telefonicznie, przez korespondencję pocztową, kurierską oraz przez formularze w naszym sklepie.

3. Kto może dokonać zakupów w naszym sklepie? Komu przysługuje status konsumenta?

Zakupów w sklepie mogą dokonywać osoby indywidualne, osoby które prowadzą jednoosobowe firmy, a także osoby prawne i podobne podmioty które są zdolne do zawierania umów (czyli np. spółki, fundacje, stowarzyszenia). Jeśli chcesz dokonać zakupu i jesteś niepełnoletni/a, ale masz więcej niż 13 lat lub też jesteś częściowo ubezwłasnowolniony/a, zgodę na zakup musi wyrazić Twój opiekun prawny. Jeśli masz mniej lat lub jesteś całkowicie ubezwłasnowolniony/a – nie możesz samodzielnie dokonać zakupu.

Jeśli zawierasz umowę jako osoba fizyczna i robisz to bez bezpośredniego związku z działalnością gospodarczą, przysługuje Ci status tzw. konsumenta – tą nazwą będziemy posługiwać się w dalszej części regulaminu, opisując pewne dodatkowe uprawnienia i ułatwienia, które w związku z tym Ci przysługują.

Jeżeli dokonujesz zakupu jako osoba fizyczna prowadząca indywidualną działalność gospodarczą (czyli także wtedy, gdy robisz zakup „na fakturę”), lecz nie dokonujesz zakupu jako „zawodowiec” (dla zobrazowania - takim „zawodowcem” nie jest np. osoba kupująca kawę jako upominek dla kontrahentów; będzie nim z kolei osoba kupująca ją, dla celów dalszej odsprzedaży, w ramach normalnej działalności swojej firmy), to będą Ci również przysługiwać uprawnienia konsumenta, przewidziane w tym regulaminie.

4. Jakie wymagania techniczne musisz spełnić, aby korzystać ze sklepu?

Żeby korzystać ze sklepu musisz posiadać urządzenie komputerowe (np. komputer stacjonarny, laptop, tablet, smartfon) z dostępem do Internetu, wyposażone w przeglądarkę Internetową, z włączoną obsługą javascript oraz plików cookies.

5. Jakie zagrożenia mogą wiązać się z używaniem naszego sklepu? Co robimy my, a co Ty możesz zrobić, żeby temu zapobiec?

Korzystanie ze naszego sklepu wiąże się z zagrożeniami powszechnymi dla Internetu, takimi jak próba podszycia się pod nas przez inne osoby i wyłudzenia w ten sposób od Ciebie danych osobowych, pieniędzy lub też próba przechwycenia komunikacji pomiędzy Tobą a nami.

Aby zmniejszyć ryzyko wystąpienia tych zagrożeń, stosujemy różne środki bezpieczeństwa, w tym w szczególności certyfikat SSL, który zapewnia szyfrowanie komunikacji pomiędzy Tobą a nami (czyli uniemożliwia jej „odczytanie” przez innych użytkowników Internetu), a także pozwala zweryfikować, czy strona na której jesteś, rzeczywiście jest stroną naszego sklepu.

Ty też możesz poczynić pewne kroki, które zwiększą poziom Twojego bezpieczeństwa. Każdorazowo weryfikuj, czy na pewno znajdujesz się w na naszej stronie – sprawdź, czy w adresie strony nie ma żadnych literówek oraz czy przy adresie jest symbol zielonej kłódki. Korzystaj ze sprzętu komputerowego zabezpieczonego programem antywirusowym i firewallem oraz unikaj korzystania z publicznych, niezabezpieczonych hasłem sieci WIFI. Nie podawaj swoich danych logowania do konta w sklepie innym osobom.

6. Jakie działania są w sklepie zakazane?

Korzystając ze sklepu oraz komunikując się z nami nie wolno Ci dostarczać treści bezprawnych, podejmować działań destabilizujących działanie sklepu oraz podawać nieprawdziwych danych osobowych. W przypadku naruszenia tych zakazów, możemy pozbawić Cię prawa do korzystania ze sklepu.

7. Jak działa konto?

Konto to bezpłatna i opcjonalna usługa, która ułatwi Ci dokonywanie zakupów w naszym sklepie. Pozwala Ci ona zapamiętać adresy wysyłki (żeby nie wpisywać ich za każdym razem), a także pozwala na łatwy dostęp do historii zamówień, dokumentów rozliczeniowych i innych ustawień. Do konta logujesz się za pomocą indywidualnego loginu i hasła. Możesz też w każdej chwili z niego zrezygnować, dokonując stosownej dyspozycji w ustawieniach konta.

8. Jak działa newsletter?

Newsletter jest bezpłatną i opcjonalną usługą polegającą na regularnym otrzymywaniu od nas wiadomości e-mail na podany przez Ciebie adres, które zawierać mogą zarówno merytoryczne informacje powiązane z naszą działalnością (czyli różne rzeczy związane z kawą i kulturą jej picia), jak również oferty handlowe. Wysyłanie newslettera wymaga wyrażenia przez Ciebie odrębnej zgody na wysyłkę informacji handlowych, za pośrednictwem specjalnego formularza w serwisie. Możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera, wysyłając nam swoją rezygnację za pośrednictwem adresu e-mail wskazanego w pkt. 2 lub klikając specjalny link umieszczony w wiadomościach wysyłanych w ramach tego newslettera.

9. Jak dokonać zakupu w naszym sklepie? Jak dokonać płatności?

Proces zakupowy rozpoczynasz poprzez dodanie do koszyka konkretnego produktu na jego karcie. Po zakończeniu wybierania produktów, przechodzisz do podsumowania zawartości koszyka (poprzez kliknięcie ikony torby zakupowej w prawym górnym rogu strony). Po weryfikacji, prawidłowości umieszczonych w „koszyku” produktów, klikasz, za pomocą odpowiedniego przycisku przechodzisz do strefy finalizowania transakcji i podajesz swoje dane niezbędne do realizacji wysyłki (lub logujesz się do swojego konta, w którym dane te zostały zapamiętane), wybierasz sposób dostawy i metodę płatności oraz zatwierdzasz zakup przyciskiem „kupuję i płacę”. Po zatwierdzeniu zakupu, na maila otrzymasz jego potwierdzenie. Płatności należy dokonać z góry, po złożeniu zamówienia, lub w przypadku wyboru płatności za pobraniem – przy odbiorze przesyłki. Brak płatności w terminie 7 dni lub też brak płatności przy odbiorze (w przypadku wyboru płatności za pobraniem) uprawnia nas do anulowania zamówienia. 

Płatności możesz dokonać za pośrednictwem przelewu bankowego lub usługi Przelewy24 dostarczana przez PayPro S.A. (ul. Kanclerska 15, 60-327 Poznań), umożliwiającą m.in. płatności szybkimi przelewami, kartami płatniczymi oraz BLIK.

W przypadku wyboru płatności za pobraniem, w sytuacji dokonania zamówienia przez firmę nie korzystającą z uprawnień konsumenckich, w przypadku odmowy przyjęcia przesyłki lub braku płatności przy odbiorze, mamy prawo obciążyć Cię także kosztami przesyłki zwrotnej.

10. Kiedy i w jaki sposób następuje dostawa? Czy istnieją ograniczenia terytorialne w dostawie?

Dostawa następuje w terminie do 7 dni od dnia złożenia i pełnego opłacenia zamówienia (zazwyczaj jednak dużo szybciej). Możesz wybrać dostawę za pośrednictwem usługi Paczkomat albo przesyłką kurierską, zapewnianymi przez firmę Inpost S.A. Dostawa następuje tylko na terytorium Polski oraz Unii Europejskiej. Możesz także dokonać wyboru opcji odbioru osobistego w naszym punkcie przy ul. Bruszewskiej 28 w Warszawie (03-046). Przesyłka będzie gotowa do odbioru osobistego nie później niż w terminie 4 dni od dnia złożenia i pełnego opłacenia zamówienia (w praktyce jednak również będzie to szybszy termin, o którym zostaniesz poinformowany/a).

11. Jaka jest nasza prawna odpowiedzialność za sprzedane produkty?

Mamy prawny obowiązek dostarczyć Ci produkt pozbawiony wad i zgodny z umową. Jeśli dostarczymy Ci produkt wadliwy, to ponosimy odpowiedzialność za brak zgodności towaru z umową. W ramach tej odpowiedzialności, możesz żądać naprawy lub wymiany produktu na pozbawiony wad, a w niektórych przypadkach - złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy (czyli zrezygnować z zakupu i żądać zwrotu pieniędzy) czy też złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny (przede wszystkim w sytuacji, w której odmówiliśmy naprawy lub wymiany, lub nie zrobiliśmy tego w rozsądnym czasie, pomimo wcześniejszego żądania, albo też gdy istotność wady uzasadnia brak wcześniejszego żądania naprawy lub wymiany). Pamiętaj, że wada produktu, jeśli ma być podstawą odstąpienia, musi mieć charakter istotny. Pamiętaj też, że w przypadku obniżenia ceny, to obniżenie nie może mieć charakteru dowolnego, ale musi wynikać z różnicy pomiędzy wartością rzeczy wadliwej i rzeczy niewadliwej.

Nasza odpowiedzialność z tytułu rękojmi trwa dwa lata od chwili wydania Ci produktu. Korzystając z możliwości, jaką daje kodeks cywilny, wyłączamy odpowiedzialność za produkty fizyczne w najszerszym dopuszczalnym prawem zakresie, w przypadku gdy nie jesteś konsumentem, lub jednoosobowym przedsiębiorcą, który korzysta z uprawnień analogicznych do konsumenta (patrz punkt 3).

12. Jak możesz złożyć reklamację?

Jeśli masz zastrzeżenia, co do funkcjonowania sklepu lub też dostarczony Ci produkt ma wady, możesz złożyć reklamację – pisemnie lub e-mailowo, za pośrednictwem danych kontaktowych wskazanych w pkt. 2. W reklamacji wskaż swoje dane osobowe, produkt do którego masz zastrzeżenia oraz opis tych zastrzeżeń, a także opisz swoje żądanie w związku z reklamacją. Aby ułatwić nam pracę, prosimy Cię także o wskazanie numeru zamówienia.

Twoją reklamację rozpoznamy i poinformujemy Cię o naszej decyzji, w terminie 14 dni od jej złożenia. Jeśli nie będziemy tego w stanie zrobić w tym terminie, poinformujemy Cię o tym, jakie są tego powody. Jeśli rozpoznanie reklamacji w tym terminie jest niemożliwe, poinformujemy Cię o tego powodach oraz wskażemy nowy termin rozpoznania reklamacji, nie dłuższy niż kolejne 14 dni.

Zanim odeślesz do nas reklamowany produkt, warto abyś się z nami najpierw skontaktował/a telefonicznie – uzgodnimy, czy jest to konieczne do rozpoznania reklamacji lub też zaoferujemy odebranie produktu od Ciebie.

13. Czy możesz zrezygnować z dokonanych zakupów?

Jako konsument (a także, jako przedsiębiorca korzystający z uprawnień konsumenta – patrz pkt. 3), w terminie 14 dni od dnia otrzymania produktu (albo pozostawienia go u innej osoby przez kuriera), czyli rezygnacji z dokonanych zakupów bez podawania przyczyn. Odstąpienie oznacza powrót do takiego stanu, jakbyś nigdy nie dokonał/a zakupu – my musimy zwrócić Ci wszelkie wpłacone pieniądze w ciągu 14 dni (taką samą drogą, jak je wpłaciłeś/aś), a Ty w takim samym terminie musisz nam zwrócić otrzymany produkt. Możemy wstrzymać się ze zwrotem pieniędzy do czasu odesłania produktu lub dostarczenia dowodu jego odesłania.

Odstąpienia możesz dokonać informując nas o tym pisemnie lub e-mailowo za pomocą danych kontaktowych, które znajdziesz w pkt. 2. Odstąpienie może Ci ułatwić specjalny formularz, który znajdziesz na końcu regulaminu, jednak nie musisz z niego korzystać. Prosimy Cię aby zarówno w oświadczeniu o odstąpieniu i przy odsyłaniu produktu, umieścić numer zamówienia.

Pamiętaj jednak, że w związku z odstąpieniem możesz ponieść pewne koszty. Zwrotu produktu dokonujesz na własny koszt, a w przypadku gdy będzie on zużyty w większym stopniu, niż było to potrzebne żeby zapoznać się z produktem, to będziesz zobowiązany do zrekompensowania nam tej utraty jego wartości. Jeśli wybrałeś/aś inny niż zwykły, najtańszy sposób dostawy produktu do Ciebie, nie zwracamy Ci nadwyżki kosztów dostawy ponad ten właśnie zwykły, najtańszy sposób.

14. Czy, jak i kiedy możemy zmienić ten regulamin?

Może zdarzyć się tak, że dokonamy zmiany naszego regulaminu – może się to zdarzyć, gdy:

  • zaistnieje siła wyższa,
  • zmienią się odpowiednie przepisy prawa lub zostaną wydane stosowne orzeczenia sądowe bądź decyzje administracyjne,
  • zaistnieją istotne zmiany w naszej działalności o charakterze biznesowym, w tym np. zmiany w naszej ofercie lub w umowach z podmiotami trzecimi,
  • dostrzeżemy w praktyce funkcjonowania naszego sklepu postanowienia budzące wątpliwości interpretacyjne lub praktyki prowadzące do sprzecznego z zasadami współżycia społecznego nadużywania uprawnień przez klientów, niezgodnie z ich społeczno-gospodarczym przeznaczeniem.

Robimy to poprzez ogłoszenie na naszej stronie nowego brzmienia regulaminu oraz powiadomienia wszystkich klientów, którzy mają u nas konto. Po 15 dniach od takiego powiadomienia, wprowadzone zmiany zaczynają obowiązywać – nie pogorszą one jednak w żaden sposób Twojej sytuacji, jeśli dokonałeś/aś zakupu wcześniej.

Jeśli masz u nas konto i nie wyrażasz zgody na zmianę regulaminu, będziesz musiał je usunąć, przed wejściem w życie nowego regulaminu. W przeciwnym razie nowa treść regulaminu jest dla Ciebie wiążąca.

15. Co możesz zrobić, jeśli wystąpi między Tobą a nami jakiś spór?

Jeśli wystąpi między nami spór (np. nie zostanie uznana Twoja reklamacja), a nie dojdziemy do porozumienia w drodze negocjacji, możesz oczywiście skorzystać z drogi sądowej, natomiast jest to tylko jeden z wariantów. Warto przemyśleć skorzystanie z zasadniczo tańszych i szybszych pozasądowych sposobów rozstrzygania takich sporów – np. z mediacji prowadzonej przez Inspekcję Handlową albo ze Stałego Polubownego Sądu Konsumenckiego przy wojewódzkich inspektoratach Inspekcji Handlowej.

Pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr dostępna jest platforma internetowego systemu rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami na szczeblu unijnym (platforma ODR). Platforma ODR stanowi interaktywną i wielojęzyczną stronę internetową z punktem kompleksowej obsługi dla konsumentów i przedsiębiorców dążących do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług.

Możesz skorzystać z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów).

ZAŁĄCZNIK NR 1

OŚWIADCZENIE O ODSTĄPIENIU OD UMOWY

(formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)

Adresat: "COFFEELAB" Monika Pisańska - Gawryś, Piotr Gawryś, Tomasz Wagner s.c., ul. Bruszewska 28, 03-046 Warszawa, adres e-mail: shop@coffeelab.pl

Ja/My(*) niniejszym informuję/informujemy(*) o moim/naszym odstąpieniu od umowy sprzedaży następujących rzeczy(*) umowy dostawy następujących rzeczy(*) umowy o dzieło polegającej na wykonaniu następujących rzeczy(*)/o świadczenie następującej usługi(*)

Data zawarcia umowy(*)/odbioru(*)

Imię i nazwisko konsumenta(-ów)

Adres konsumenta(-ów)

Podpis konsumenta(-ów) (tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej)

Data

(*) Niepotrzebne skreślić.